« Don't tread on me | Main | No Pre-election Bribes Now »

I warned them!

Film showing worry

From the The Wiltshire Gazette and Herald, first published Thursday 28th Jun 2007.

Having had the privilege of teaching environmental science for a short time to the students of St John's, Marlborough I am concerned to learn that they are to be forced to watch the Al Gore film An Inconvenient Truth.

I gather no balancing film to this flawed polemic is being offered. Whatever our political masters tell us there isn't a consensus on climate change along the lines propagated by Al Gore. There are many serious and well respected scientists who have issues with the film's views.

I would remind the school of Sections 406 and 407 of the Education Act 1996 which forbid "the promotion of partisan political views in the teaching of any subject in the school" and that pupils "are offered a balanced presentation of opposing views".

I urge all pupils and parents to make their views on this attempted indoctrination known.

Gore climate film's 'nine errors'

Mr Justice Burton told London's High Court that distributing the film without the guidance, updated after the case was launched, to counter its "one-sided" views would breach education laws.

The Department for Children, Schools and Families was not under a duty to forbid the film, provided it was accompanied by the guidance, he said.

"I conclude that the claimant substantially won this case by virtue of my finding that, but for the new guidance note, the film would have been distributed in breach of sections 406 and 407 of the 1996 Education Act", he said.

The government has sent the film to all secondary schools in England, and the administrations in Wales and Scotland have done the same.

The question is how many schools showed the film before and without the updated guidance, thereby breaking the law.


This is strange...

The BBC story originally went out as "Judge Backs Gore Film in Schools" as good news for Gore stating "schools in England are free to show the climate change film by Al Gore under certain conditions, a judge confirms" - the court ruling a win for Gore as it deflected an attempt to have the film banned.

Then, oddly, some time in the last 12 hrs BBC rewrote the article with the "nine errors" headline.

You can still see cached versions of the original story on a number of RSS feeds, although the old headlines now link to the new version:


Just goes to show how easily a news desk can spin a story either way.


Post a comment